Blog over sales van kleding.


Sales, iedereen kent het wel. Sales word bijna overal over de hele wereld gebruikt om een product of dienst in de markt te brengen en te promoten, het zelfde als met kleding. En daar ga ik nu een blog over

Hoe gebruik je sales?


Iedereen over de hele wereld kent wel het merk “ Nike “ maar hoe komt dat nou eigenlijk…?
Nike is een van het bekendste kleding en sport merk. Nike is zo bekend geworden omdat ze veel met sales doen, ze maken reclame voor Nike en laten bekendheden het merk Nike dragen. Iedereen kent wel Cristiano Ronaldo, hij draagt Nike kleren en Nike schoenen en daar word hij voor betaald. Iedereen ziet dat Ronaldo Nike draagt en wilt het dan ook kopen omdat ze Ronaldo geweldig vinden. Dit is een hele goede en bekende manier van sales. Ook wel “ sales promotion “ genoemd.
Zo heeft Nike nog veel meer bekende sporters onder hun werken die Nike promoten en dragen waarmee ze geld verdienen.

Wat is het doel van sales?


Ieder bedrijf dat sales gebruikt heeft wel een doelstelling waarom ze sales gebruiken. Meestal gaat het over het verkopen van kleren of hun product of dienst aan de consument. Ieder bedrijf wilt natuurlijk zoveel mogelijk geld verdienen en naamsbekendheid hebben en dat bereik je door sales. Je moet je product of dienst op een goede en slimme manier te koop stellen aan de consument zodat die het aantrekkelijk vind om te gebruiken of dragen. Dat doen de meeste bedrijven door reclame te maken op tv maar ook door hun producten ten toon te stellen en te laten dragen of gebruiken door bekende mensen. Het doel van sales in zoveel mogelijk omzet en naamsbekendheid halen uit jouw product of dienst die het bedrijf verkoopt of ten toon stelt.

Waarom is sales zo belangrijk voor een bedrijf?


Met goede sales kom je hoger in de markt en maak je meer connecties met de wereld en de mensen om je heen. Sales helpt je bedrijf te groeien en dus groter te maken en zo kan een klein bedrijf zich verbeteren en groter worden en bekender worden. Sales helpt een bedrijf met meer omzet. Als je geen sales doet dan is het bijna onmogelijk om je product te promoten of groter te maken. Met sales bereik je iets, met sales maak je connecties en gooi je jezelf in het diepe en leer je te ondernemen en meer zelfvertrouwen op te bouwen. Sales kan natuurlijk ook slecht uitpakken, de kans dat dat gebeurt bestaat natuurlijk, maar de mensen die sales echt in zich hebben pakken het daarna weer op en proberen hun product of dienst zo goed mogelijk ten toon te stellen en groot te maken. En met een beetje pik en experience kom je er wel in de sales wereld. Je moet vooral in je zelf vertrouwen.
Sales houd nooit op, je kunt altijd nog hoger op en groeien in je vak en meer uit je product of dienst halen.